neděle 30. dubna 2017

Návyk měsíce května: HÝBAT SE!

S novým měsícem máme i nový tzv. Návyk měsíce, kterým je - HÝBAT SE!
Jo, jo, uf uf, už je to zase tady :)


Někdy se takovému zaneprázdněnému a unavenému rodiči nejspíš dělá nevolno při představě, že by ke své každodenní sestavě s prádelními koši, vysavači a mopy, hrnci, nákupními taškami a dětmi měl ještě přidat pohyb navíc.
Zejména noví fanoušci FlyLady (a Marly, která, mimochodem, nevypadá jako aktivní sportovkyně) mohou být překvapeni nebo tento návyk jim (v kontextu snahy udržovat domácnost čistou a uklizenou) nemusí dávat na první pohled smysl.


Na druhý pohled je ale pravdou, že koncept FlyLady se snaží o dosažení celkové rovnováhy a vede své příznivce k tomu, aby do pořádku nedávali jen svou domácnost, ale i svou duši a tělo, protože bez jednoho není možné druhé - ukažme si to na příkladu: zanedbávání úterní a nedělní mise (psychohygiena) vede k vyhoření a nechuti, zanedbávání pohybu zase k bolestem zad, ty potom k omezení hybnosti. S nechutí do práce i do života, únavou a bolavými zády se pak stává každodenní rozvrh jedním velkým a vyčerpávajícím bojem - vím o tom své, bohužel!
Proto nikdy nepřeskakujte úkoly, které vás nabádají k tomu, abyste pro sebe udělali něco dobrého, přínosného, příjemného, nebo hezkého.

A nyní více k novému návyku. 
Nemusíte začít běhat, jako byste trénovali na půlmaraton, ani cvičit 90 minut v posilovně. Zapomeňte na všechny teorie, které jste kdy slyšeli nebo četli o tom, že cvičení má efekt jen tehdy, strávíte-li 40 minut v aerobní zóně, půl hodiny posilujete a 10 minut protahujete. Přesně tyto teorie spoustu lidí odrazují od pohybu, protože si myslí, že pak nemá smysl se hýbat míň, kratší dobu nebo v menší intenzitě. 
Omyl - všechno se počítá - chůze pěšky, stoupání do schodů, protahování doma na koberci, tanec, poskakování!

Zvláště ze začátku, kdy může být cílený pohyb obtížný a nepříjemný, vám může pomoct "obyčejný" tanec. Pusťte si rádio nebo si připravte pásmo oblíbených 3-5 oblíbených skladeb v tanečním rytmu a zatančete si (mezitím co se vám třeba vaří brambory, nebo dopere pračka). Nešlapejte zelí na místě, hezky to rozbalte, zapojte celé tělo, uvolněte se a užijte si to, uděláte dobře vašemu tělu, hlavě i srdci, aniž byste měli pocit, že makáte! :)

Pusťte ke slovu svoje vnitřní dítě a blbněte, jako když vám bylo 9:
  • Víte ještě, jak se skáče guma? 
  • Co švihadlo? (a odříkávání "štééé-stííí-neště-stíííí-lááá-skáá-manžel-stvííí" :D).
  • Skákání panáka. 
  • Hulahoop. 
  • Fotbálek nebo "vybika" s dětmi.
  • Overball. Že leží od porodu ladem někde vypuštěný?
  • Dělání žabáků, nebo hvězd.
  • Trampolína.
  • Šplhání, apropos, kdy jste naposledy vylezli na strom, dýchali jeho vůni, poslouchali šumění listů, zpěv ptáčků a koukali na svět z výšky?
  • Skákání po jedné noze (kdo doskáče do Alberta po jedné noze? - tohle raději jen v doprovodu dětí, nedělejte to sami, pokud nemáte pohledy okolí mimořádně na háku :D).

Ehm, poznámka - některé výše uvedené blbinky mohou být skvělá zkouška vašeho pánevního dna. Pokud moc netěsní, můžete hned přidat jednoduché cviky na jeho posilování! Najdete je na Google, kde jinde.

Skvělé reference na takové to domácí kroucení mám i na Tiffany Rothe a její workouty, cvičení s ní není tak "ambiciózní a seriózní" jako s jinými trenéry, má zábavnou choreografii a sestavy netrvají dlouho.

Máte jiný tip na radostný a chytlavý 15 minutový pohyb? Podělte se s ostatními v komentářích tady nebo na FB!

A protahujte se, hýbejte a dýchejte, ať jste v pořádku! :)

5 komentářů:

  1. Díky za nový návyk měsíce, je teď pro mě velmi aktuální! Snažím se o něj sama od sebe už pár týdnů, ale stále se nedaří, teď jsem zrovna tak nastydlá, že nic neudýchám a hned kašlu. Nicméně potvrzuji doporučení na videa od Tiffany Rothe :-) a poslední dobou jsem si zamilovala jogu...na youtube se najde také spousta i krátkých videí, například kanál StillOnTheWay, ten je můj naprosto neojoblíbenější.

    OdpovědětVymazat
  2. 20 minut HIIT workoutu, sestavy si vymýšlím sama. Rychlé, zábavné. Kdo se ke mně přidá? :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. K HIIT se dostaneme příští týden v rámci hubnutí. Už se těším!

      Vymazat
  3. Za 30 dní mám termín porodu, hýbání se je dobrý nápad... jenom to musím správně dávkovat. :-)

    OdpovědětVymazat
  4. přidávám tip: v pohodě zvládnutelné 10-ti minutovky od Danči :-) https://www.youtube.com/user/skolahubnuti/playlists

    OdpovědětVymazat

Děkuji za váš komentář :)