čtvrtek 5. listopadu 2015

Představení TD Diáře - část I.

Moji milí, blíží se to!
Už zítra večer se dozvíme vítězné pojmenování našeho diáře. A mě moc těší, že se zajímáte nejen o jeho jméno, o čemž svědčí i vaše angažovanost v hlasování, ale i o to, jak bude diář vypadat i zevnitř.

Vůbec se vám nedivím!

Protože já jsem vystřídala designově krásných diářů už pěknou řádku a jestli je něco pojí, tak je to fakt, že s nimi byla vyřízena už v polovině února. Pak se usadily na polici nebo v rohu pracovního stolu a ležely ladem. Proč? Já nevím, prostě jsem nějak nevěděla, jak s nimi pracovat, asi. Přitom jsem "papírový typ" a potřebuji mít věci napsané, s moderními aplikacemi jsem se snažila už několikrát potykat, ale naše vztahy zůstaly chladné.

Nechci hanit dílo druhých, nejen proto, že sto lidí = sto chutí, ale i proto, že momentálně zakusuji, kolik úsilí obnáší zrealizovat vlastní nápad. Postupem času jsem však zjistila, že mi na klasických diářích asi nejvíc vadí daná knižní vazba, což znamená, že s obsahem nemůžete hýbat podle svých potřeb. A že ty se mohou v průběhu roku sakra měnit!
No a potom tady taky byl fakt, že mi výplň diářů neštimovala. Neužila jsem tabulku vzdáleností z Norimberka do Milána, nezajímalo mě, jaké časové pásmo mají v Hongkongu. Ani jsem nevyužila metrické konverze. Jsem tak povrchní, že mě nezajímají ani přísloví a moudré citáty a vůbec většina běžných údajů v diářích ;) Co mě ale zajímá, je, co budu dneska vařit, kdy má moje dítě jarní prázdniny, kdy bych měla nechat vyměnit olej v autě, zaplatit roční pojistku a jak se vyvíjí moje váha v průběhu roku.
Došla jsem tedy k rozhodnutí, že potřebují více návodný diář a že si jej budu muset sestavit sama. A budu do něj moct vkládat vše, co potřebuji ke svému každodennímu fungování a fungování mojí domácnosti. Zvolila jsem jako desky menší šanon - A5 formát -, jehož pořizovací cena byla opravdu to nejmenší. A pak narazila. Při tvoření vlastní výplně, která by mi vyhovovala, jsem docházela ke zjištění, že na takovou věc prostě nemám dost času ani kapacity.
I poohlédla jsem se po Etsy, kde je spousta krásných i funkčních diářových výplní k okamžitému stažení za (ne zrovna malý) poplatek, ale narazila jsem podruhé. Abych si vytvořila ideální náplň, musela bych si jich stáhnout několik, smířit se se záoceánským řazením dní v týdnu od neděle a pak by mě čekaly ještě náklady za vytištění, což by mě při ceně lokálního reprostudia vyšlo na majlant. Tedy aspoň pokud bych trvala na barevné verzi, na čemž já teda trvám, protože jsem prostě pořád vevnitř malá holka, i když se můj tacháč už stáčí ke čtyřicítce! :)

A jelikož jsem už nějakou dobu psala tento blog, rozhodla jsem se spojit příjemné s užitečným a sestavit vlastní diář s prvky organizace domácnosti a podělit se o něj s vámi, stejnou krevní skupinou.

A tak se zrodil onen diář, o kterém se zde zmiňuji už pár týdnů. Dovolte mi ho tedy v několika dílech představit blíže.

Jeho obal už znáte: je v pastelové modrošedotyrkysové barvě se stříbrnou ražbou včelích pláství s prošitím tón v tónu. Vnitřek je elegantní černý a na levé straně je chlopeň, za kterou si můžete něco schovat, a v samotné chlopni jsou ještě 4 kapsičky na věrnostní karty, vizitky nebo doklady a jedna z nich je transparentní, můžou se tam tedy pěkně vyjímat třeba fotky našich miláčků.

Obsah diáře drží pohromadě kroužková mechanika o 4 kroužcích, které jdou rozevřít, takže s obsahem lze libovolně hýbat a řadit ho podle potřeb, které se můžou měnit, a část obsahu lze používat i v dalších letech, bez nutnosti cokoli přepisovat, vytrhávat, přelepovat...

Ve výbavě je i transparentní kapsa na zip, která spolehlivě udrží některá naše tajemství ;)

Když se pozorně podíváte napravo, uvidíte permanentní fix. Proč permanentní? To si povíme hned zítra, v druhém díle! ;)


19 komentářů:

  1. Napadlo mě, že jsi taky propadla bullet journalu, ale ta kroužková mechanika ani permanentní fix mi na to nesedí. :)

    OdpovědětVymazat
  2. Plně souhlasím s nízorem na plno zbytečností ve spoustě diářů které vživotě nevyužiji a nikdy jsem nevyužila. A co se týče té barevnosti. nejste tu jedinná s duší malé holky.
    Již se na něj těším. A nejen na ně. Máme se stěhovat tak snad konečně začnu i s dcerou funkovat podle TD.
    A děkuji moc za Vaši práci tady. Za podporu a spoustu skvělých nápadů.

    OdpovědětVymazat
  3. Já se tak těším! Opakuju se, já vím, ale to bylo první, co mě napadlo :-)
    I.

    OdpovědětVymazat
  4. Ježiš, ten je božíííííííííííííí!!!
    A musím souhlasit s nepotřebnými informacemi, loni jsem si koupila diář v Lidlu (malý, také s kroužkovou vazbou) a půlku věcí jsem z něj vyházela (časová pásma, státní svátky,...) a obsah si doplňovala svými stránkami - seznam čtených knih, otevírací doby lékařů..., prostě co potřebuji mít při ruce ;)

    OdpovědětVymazat
  5. Taky se moc těším, mám to přesně jak píšeš, nejpozději na konci února zůstane diář ležet a zapomenu na něj, přitom mm velkou potřebu si vše psát na papír. Jenže co uvařit, kolik vážím a co kdy plánuji s dětma se tam nějak nedá napasovat. Navíc tuším, že tvá systematičnost u mě nalezne velké pochopení :-) No už ať jde objednat, je to zatím můj jediný osobní výdaj na seznamu tohoto měsíce!

    OdpovědětVymazat
  6. Moc prima nápad. Děkuji za něj a těším se na diář. Doufám že nepropásnu objednávky. Nebo je již možné ho někde objednat? Lenka

    OdpovědětVymazat
  7. doufam, ze na kazdy den v tydnu bude samostatny sloupecek i s casy! Neni nic pitomejsiho, nej se snazit nacpat cely den do 4 radku! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, sloupek s časy bude, pamatuju na ty, co mají standardní pracovní den a třeba i objednávají klienty. Já sama ho ale třeba neužiju, nevím, co všechno bych do něj psala, vystačím si s okýnkem na den a to-do-listem ;)

      Vymazat
  8. permanentní fix a děti - o tom bych mohla vyprávět... velice nebezpečná kombinace. Permafixky schovávám už jen vysoko na skříních (kdo by pochyboval o jejich permanenci, mohu dodat fotky naší podlahy, pohovky, a dalších kusů nábytku....) - ten já si rozhodně u diáře dostupný už nenechám :-D

    OdpovědětVymazat
  9. Ale nas napinas...tiez sa neviem dockat, zatial vyzera uplne paradne, tesim sa na dalsie fotky aky bude a tiez ako sa bude volat. Nech ho uz mam na svojom stole a mozem si do neho pisat a listovat si ...milujem nove diare hlavne ked si ich clovek moze upravit ako potrebuje

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No ale to jako ani není záměr, ono moc napínání dráždí nervy a škodí. Já jenom prostě nemám tolik času, kolik bych si přála, bohužel. Ale tak dneska večer už si zase povíme víc :)

      Vymazat
  10. hloupý dotaz - ty díry jsou standardní? myšleno vzdálenost, budou do toho pasovat prázdné papírky co, se s dírama prodávají? :) nemůžu se dočkat dalších podrobností ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To není vůbec hloupý dotaz! Těch děrování totiž existuje několik typů, což mě před časem krapet zaskočilo i jiného diáře. Výplň jsem pak musela předěrovávat a listy vypadaly po stranách jako ementál! :)

      A proto jsem na to pamatovala a všechno ladila na naše standardní české ďůry o rozteči 4,5 - 6,5 - 4,5 cm. Běžná papírenská A5 (linkovaná, čtverečkovaná, prázdná) náplň sedí, osobně jsem se o tom přesvědčovala v papírnictví, zaklekla jsem mezi regály jak agent s teplou vodou a zkoušela jednu po druhé ;)

      Vymazat
    2. Ty prostě myslíš na všechno :D

      Vymazat
    3. Živě si to představuju :) tak teď ještě rozumná cena a nutně ho potřebuju :) s malou slzou v oku, že není růžový :)

      Vymazat
    4. A ještě něco - je nějaký fígl, jak děrovat svůj vlastní obsah na požadované díry? :)

      Vymazat
  11. Jejda, já jsem zvědavá na pokračování a vůbec se nestydím, že jsem taky jako malá holka :-D

    OdpovědětVymazat
  12. Vypadá úžasně :-) Sice už jeden diář mám, protože miluju sovy a fialovou, ale tehle bych si pořídila taky :-)

    OdpovědětVymazat

Cením si každého milého komentáře a čtenáře blogu ♥
Prodejcům proto děkuji, že neobtěžují ostatní vkládáním "komentářů" s linky na úplně nerelevantní produkty, kterým chtějí dělat reklamu. Takové okamžitě mažu a nahlašuji jako spam.